torsdag 1 maj 2008

Kebnekaise dokumentär.



Veckan efter midsommar kommer jag och min goda vän Johan Malm(bilden)att bestiga Kebenekaise, Sveriges tak och högsta punkt. Då det är första gången vi gör det för både Johan och mig så kommer vi att ta med oss videokamera och vanliga kameror för att dokumentera det hela. Jag behöver nog inte säga det men naturligtvis kommer detta att mynna ut i en dokumentärfilm av vår resa och berget. Måste säga att jag tror att detta kommer att bli årets höjdpunkt. Om ordvitsen ursäktas. Jag är redan grymt taggad. Det skall dock erkännas att Johan har något mer erfarenhet av strapatser av denna sort än jag då han i början av året klättrade upp för kilimanjaro. denna resa kan ni läsa om på utsidan.se

Jag kommer troligen att få skäl att återkomma till denna dokumentär här på bloggen. Den kommer att bli enklare att producera än "Den inre världen" då råmaterialet så att säga redan är klart efter hemkomst.

Inga kommentarer: