onsdag 12 mars 2008

Produktionmöte

I onsdags förra veckan (5/3) träffade jag Sibe för ett första produktionsmöte på pizzeria Al Forna på Drottninggatan. Vi diskuterade vilka tekniker vi ska använda oss av för att få rörliga bilder och hur vi skall bygga upp filmens estetik. Han skall också titta på vad han behöver i pappers och penväg. Sibe kommer under mars att skissa upp figurerna och jag kan tänka mig att dessa kommer att bollas fram och tillbaks mellan oss ett par gånger innan vi är nöjda med utseendet på dem. Själv skall jag ha färdigt manuset. Jag skrev ytterligare ett par scener på det under söndagen (9/3)

Efter mötet/middagen gick vi på bio och såg ”No country for old men” Denna film vann inte mindre en fyra Oscars statyer och den förtjänade dem alla. Se den.

Nästa vecka skall min ansökan till filminstitutet skickas så jag måste finslipa den i helgen som kommer.

3 kommentarer:

Fredrik Sibe sa...

Tjena tja!

Har gjort ett par skisser nu. Jag bloggar lite medan jag väntar på att bläcket torkar. Sen gör jag ett färgtest och sen mailar jag över så får vi se vad du tycker.

Carolina Grönholm sa...

Jag gillar delen där du nämner pizzerian på drottninggatan, du kunde försköna det hela genom att säga att ni var på en italiensk restaurang med vackra pizzor i vasastan men istället säger du bara som det är. Pizza på drottninggatan....ooohh jag blir nostalgisk och tänker på Clock som låg på drottninggatan för väldigt länge sedan, yummie!
Kul med ert projekt, hoppas Filminstitutet lägger ut pengar, jag tvivlar inte men håller tummarna ändå!

Rikard Johansson sa...

Hej Catalina
Ha ha, Sibe och jag på fin italiensk restaurang kan ju misstolkas.

Har faktiskt ett förslag till dig med. Återkommer om detta.