måndag 3 mars 2008

Det rullar på



Har spenderat några timmar framför datorn och skrivit filmens åtta första scener nu i helgen. Bredvid datorn står mitt akvarium som skänker frid till arbetet. Kör jag fast behöver jag bara titta lite på fiskarna så brukar en lösning dyka upp.


Utanför fönstret har jag en skogsdunge att titta på. Synd bara att det inte är sommar och grönt. Jag tycker det går bra och flyter på som önskat. Lite långsamt kanske men räknar med att hastigheten skall komma.

Provade att installera ett bättre redigeringsprogram i datorn men min processor var inte tillräckligt bra, den saknade någon konstig applikation. Detta var lite av ett bakslag men jag provade mitt nuvarande program och det kommer att fungera att klippa filmen i det också men troligen tar det lite längre tid och blir en bråkigare process. Har dock inte lust att köpa ny dator. Vi får se hur det löser sig.

Har även beslutat att skicka en ansökan till Svenska filminstitutet i ett försök att få lite budget till filmen.

Inga kommentarer: