tisdag 19 februari 2008

Första stegen


Min dator är fylld av treatment till filmer, skräck, komedi, drama, allt finns där. För nästan ett år sedan skrev jag ett som döptes till ”den inre världen” (Första ledtråden till filmens handling.) Detta treatment kommer att bli den film som bloggen kommer att handla om.

Jag mailade mitt treatment till Sibe som redan har börjat fundera på färgsättningar. Även Ted Axelsson (grabben på bilden) har fått ta del av det då han skall skriva musiken. Ted är även skådespelare så han kommer vare sig han vill det eller inte få vara en karaktärs röst. (www.tedaxelsson.com)

Om någon undrar vad filmen skall handla om berättar jag det… snart.

Treatment: Steget före manus. Berättar filmens handling i löpande text på ett par A4 sidor för att åskådliggöra och göra idén så överblickbar som möjligt innan manuset skrivs.

Inga kommentarer: